God mat, mycket att välja på, toppentrevligt bemötande, bra placering av restaurang, mycket bra pris för att vara lunchbuffe, och roligt med så många glutenfria alternativ! Jag kommer absolut att stanna förbi Emanuels Restaurang igen.
Vanliga frågor
Priser, tider och hur bokning funkar. Hittar du inte svaret, slå oss en signal.
Läs svarenDet här undrar folk
Var ligger Emanuels Restaurang? +
Nordmannerödsvägen 1 i Nordmanneröd, vid avfarten till väg 44. Samma entré som Blomsterlandet. hitta hit på kartan.
Vilka dagar har ni öppet? +
Måndag till lördag, 10 - 15. Stängt söndagar. Lunch från kl. 11 de dagar vi har öppet. Se Lunch Uddevalla för mer om lunchbuffén.
Vad kostar lunchbuffén? +
139 kr för vuxna vardagar. Lördag kostar 149 kr. I priset får du minst 7+ varmrätter, salladsbuffé, kaffe eller te och en liten kaka till. Kika på dagens meny för dagens rätter.
Vad kostar det för barn? +
129 kr vardagar, 139 kr på lördag. Samma buffé som vuxna, med sallad, kaffe och liten kaka.
Måste jag boka bord till lunch? +
Nej, ingen bokning gäller. Är ni 20 stycken eller fler, ring gärna på 076-015 79 78 så vi bokar bord för er.
Hur många rätter finns det varje dag? +
Minst sju, oftast fler. Kött, fisk och kyckling byts ut från dag till dag. Kika på dagens meny så ser du vad som gäller idag.
Var hittar jag dagens meny? +
På startsidan eller under Lunch Uddevalla. Vi lägger upp den när köket bestämt dagens rätter, oftast kvällen innan.
Finns vegetariska rätter? +
Inte varje dag, men ibland. De är märkta med V på menyn. Läs dagens meny först om det är viktigt för dig. Vi fokuserar på svensk husmanskost, inte vegetariska rätter.
Finns glutenfria alternativ? +
Ja, märkta med G. Vi lagar mycket själva, men säg till i kassan om du är extra känslig så dubbelkollar vi innan du tar mat.
Jag har allergi, vad gör jag? +
Fråga alltid personalen i kassan. Vi hjälper dig hitta rätter du tål. Men tänk på att gluten, laktos och nötter hanteras i samma kök.
Finns parkering? +
Gratis parkering utanför, samma som Blomsterlandet. Du slipper köa in i centrum. hitta hit på kartan.
Kan jag ta med maten? +
Ja vi säljer avhämtning för 124 kr.
Har ni wifi? +
Ja, vi har fritt wifi.
Kan vi boka lokalen för möte under dagen? +
Ring med datum, antal personer och om ni vill ha lunch serverad. Vi tar mindre och medelstora grupper, har 100″-skärm och wifi. Boka gärna, eller ring 076-015 79 78.
Ingår teknik vid möte eller event? +
100″ TV, wifi och högtalare att låna ingår.
Kan vi fira födelsedag eller kalas hos er? +
Ofta på kvällen eller helg, efter att vi stängt för lunch. Då får ni lokalen för er själva. Vi dukar och lagar mat efter vad ni vill ha. Boka i förväg, eller ring 076-015 79 78.
Vad kostar fest eller privat tillställning? +
Beror på hur många ni är, vad ni vill äta och vilken dag det gäller. Vi sätter inget fast pris här på sidan. Ring 076-015 79 78.
Kan ni skräddarsy menyn till fest eller catering? +
Det kan vi göra. Husmanskost, buffé, smörgåsar, grill, eller en mix. Företag, föreningar, privata fester. Berätta budget och allergier när ni ringer, eller läs mer om catering.
Gör ni catering i Uddevalla? +
Ja. Varma matlådor från dagens lunch, smörgåsfat, fika, större menyer till kontor och möten. Samma kök som här, vi kör bara ut maten till er. Läs mer på sidan om catering.
Hur långt i förväg ska vi beställa catering? +
Två till tre dagar räcker för mindre beställningar. Ska hela avdelningen äta, eller är det ett större event, boka en till två veckor innan så hinner köket planera. Ring 076-015 79 78 eller läs catering.
Levererar ni utanför centrum? +
Vi kör i Uddevalla med omnejd. Kuröd, centrum, Nordmanneröd, resten av stan. Ring 076-015 79 78 med adress och tid så säger vi om det går och vad det kostar.
Kan catering vara samma mat som på lunchmenyn den dagen? +
Det är det vanligaste. Vi packar dagens varmrätter i lådor och levererar varma. Vill ni ha något annat går det också, bara ni säger till när ni ringer. Se dagens meny för vad som lagas idag.
Är ni barnvagn- och familjevänliga? +
Många familjer kommer på helglunchen. Det finns plats mellan borden, och barnpriset passar yngre ätare.
Vem lagar maten? +
Emanuel och Birnadet. De driver stället och lagar i köket varje morgon. Husmanskost från grunden, inte färdigrätter som bara värms.
Vart kan jag läsa era omdömen? +
Du kan läsa våra 181 omdömen på sidan omdömen.
Hur når jag direkt? +
Ring 076-015 79 78.
Saknar du svar? Ring så pratar vi igenom det. bokning, catering eller fest.
076-015 79 78Vad våra kunder säger
Vi kom dit runt halv fem jätte hungriga och blev ledsna när det var stängt och dom höll på att plocka bort maten. Vad vill ni ha sa dom bara. Vi värmer upp det åt er. Wow vilken god mat och service. Gick därifrån riktigt nöjda. Blir fler besök när vi är i Uddevalla. Kan rekommendera varmt.
Helt underbar Restaurang! Klart den bästa Restaurang, Rent och fräscht! Rymligt med plats och väldigt mysigt med ljusinsläpp, lampor och stor TV i bakgrunden! Det luktar så gott så fort man kommer in, Varma rätter, gedigen Salladsbar! Glädjen man får av bemötandet av Ägaren och personalen! När man verkligen lyckas klaffa med allting, Bravo!
Mycket god mat och mycket att välja på för alla smaker. Lugn och trevlig atmosfär, trevlig personal och väldigt fräscht.
Jättegod buffé och väldigt trevlig personal. Vi har varit här flera gånger och alltid varit jättenöjda. 😀😋🥰
Nja, trevlig atmosfär, rent och propert men maten var inget att jubla över. Vi var således där kl 12.30 den 15 juli 2025. Och, som sagt, det vi åt, raggmunk och stekt fläsk, var inte bra. Som erfaren matlagare kan jag bara säga att det är rena helgerånet att steka raggmunk i olja. Det gör man inte. Jag är fullt medveten om att det är få restauranger som väl använder smör att steka i. Men vad gäller raggmunk så måste det nog göras ett undantag. Så min recension blev som den blev. Hoppas den andra maten smakade bättre. Men var tog det vegetariska alternativet vägen? Det fanns inget i någon av kantinerna. Idén med att erbjuda många olika rätter är säkert god men då måste det också vara smakligt i alla varianterna. Så med all respekt vi lär inte komma tillbaka.
Supertrevlig personal och supergod mat fin miljö att sitta och äta i🥰 och mycket mat att välja på och salladsbar🥰
Mycket bra mat. Vi är där varje gång vi är i uddevalla
Fantastisk god buffé med stort utbud av husmanskost. Mycket trevlig personal.
Riktigt bra ställe på alla vis 😀
mycket god mat, rekomenderas till alla som är på genomresa genom Uddevalla eller till de fast bosatta.. priset är väldigt överkomligt.. trevlig personal... max betyg från mig
Riktigt roligt att gå in och äta lunch mycket att välja på buffén, tog fiskgratäng mycket bra orkade inte prova 5 rätter till som såg goda ut
Mycket trevlig restaurang, rent å snyggt. God vällagad mat och trevlig personal. Hit kommer man gärna fler gånger
God vällagad husmanskost med mycket att välja på.. Hit åker jag ofta på lunchen.
Riktigt jäkla bra lunch! Mycket god mat i buffe att välja på! Vet ju vart jag skall käka nästa gång man passerar å det kurrar i kistan
Detta stället är oslagbart! Sjukt gott och så mkt att välja på med! Längtar tills jag är i Uddevalla nästa gång igen! :)
Fem stjärnor för fantastisk service efter stängningsdags - den servicen du gav när vi kom in efter de normala öppettiderna var toppen. Tack för festisen till vår lill-kille!
Det behöver inte vara svårare än så här. Mysig och glad personal och väldigt rent och fräscht. God lunchbuffé med mycket att välja på. Perfekt för allt från hungriga tonårigar till den som bara vill ta en fika.
Hyfsad och prisvärd buffé, gott om glutenfria alternativ. Öppen och trevlig personal. Har besökt restaurangen vid flera tillfällen.
Trevlig tillmötesgående personal. Mycket fräscht, många olika rätter som smakade ljuvligt. Väl kryddad mat. Värt ett besök. Kommer garanterat åka dit när jag har vägarna förbi
Hemlagat och Jättegod buffe med olika rätter. Mkt bra smaker på dom olika rätterna. Priset på 120:- för så god mat är verkligen värt priset. Rekommenderar deras verkligen!!!! Full pott 👍
Härlig buffe med många rätter att välja på. Uppskattade maten. Goda och smakrika rätter. Jag hade fått rekommendationer fått vänner och kan är mer än nöjd.
Otrolig god buffé för att vara husmanskost. Supertrevlig personal dessutom som gör besöket extra trevligt. Bra utbud på fika och kaffe ingår med buffén. Kommer tillbaks fler gånger!
Helt fantastiskt god och vällagad mat för ett superbra pris! Åk hit! Jättetrevlig personal!
Fantastisk lunch, mycket att välja på i buffen, trevlig personal och bra priser, helt galet att man inte varit där innan, rekomenderar skarpt detta ställe
Fantastisk mat och service. Fräscha lokaler. Trevlig personal. Och buffen är jättegod. Bra husmanskost. Rekommenderar verkligen detta ställe . Äter ofta ute på restaurang.
Riktigt trevligt lunchställe med god mat och super trevlig personal som man blir glad av. Rekommenderar.
Gott om parkeringsplatser, trevlig personal och lokal. Utsökt mat och du blir alltid mätt och väl bemött och omhändertagen. Jag rekommenderar verkligen ett besök hos Emanuels Restaurang.
Rent och fint i en lugn restaurang med mycket god mat. Åter kommer nästa gång jag kommer till Uddevalla.
Mycket att välja på men inget var speciellt gott.
Har inte besökt restaurangen ännu, men planerar och vill bara TACKA för utmärkt tillgänglighets redovisning på denna sida, då vågar man komma med rullstol och barn!!
Ingen varmrätt i buffén som var vegetarisk. Trevlig personal och rent och fint i matsalen. Ligger inne i en annan lokal.
Jätte trevliga ägare , flera rätter att välja på och mycket god mat 🤗
Jämn kvalitet och smaksatt mat. Många rätter att välja på. Så ingen går ut hungrig därifrån.
Mycket god mat, trevlig personal. Miljön så där men väl godkänt i totalen.
Riktigt god husmanskost. Provade köttbullarna och fiskgratängen. Välkryddat och mycket goda smaker!
Maten var god men den var inte tillräckligt varm, bara ljummen... tycker jag...
Vilken positiv överraskning! Var där för första gången. Jättegod fiskpudding och riklig salladsbuffe'! Helt ok för en vardagslunch!!!
Alltid god mat. Mycket att välja på. Trevlig personal
Trevligt att kunna provsmaka och välja det man gillar 😊
Jag har ätit här några ggr och det är lika gott varje gång och personalen är alltid lika trevliga
Mycket vällagad och god mat. Även gott kaffe och gärna till det äppelpaj. Dessutomt trevligt bemötande.
Det är lite synd att det är trångt att komma fram med rullstol.
Mitt favorit snabbmatställe. Lätt att parkera, går snabbt att få maten och så gott - sallader, soppor, mackor... Och fantastisk service!
Helt ok mat, de flesta kan nog laga liknande mat hemma. Blev mätt.
God mat och mycket trevlig personal.Väl värt ett besök.
Supergod mat och väldigt trevlig personal, rekommenderas verkligen. 😊
Riktigt trevligt litet fik och matställe intill Blomsterlandet!! Supergoda hembakta bullar o lätta lunchrätter.
Bra urval på Lunch buffé, god mat, trevlig personal och trevliga lokaler
Gott o fräscht, flera rätter att välja emellan.
God hemlagad mat. Många olika rätter att välja mellan.. sallad ..
Passa på, gott folk, och fika eller ät en god lunchbuffé !
Socialt, ambitiöst och trevligt. Borde ha en egen ingång utanför Blomsterlandet.
God buffé många goda rätter att välja på.
Trevlig personal. Och underbar lagad mat.
Otroligt god mat, trevlig personal och snabb service!
Maten var god. Trevlig miljö och tillmötesgående personal.
Fin miljö god mat och trevlig personal 👍🥰
Bra mat! Mycket trevlig personal!
jätte bra service, snälla personal och god mat.
Gott mat, goda bullar, fin inredning och sympatisk service ♥️
Supergod fika, jättemysigt och även hundvänligt!
Liten restaurang med ca 6-7 bord Har fika,sallader och mackor.
Jätte fina smörgåsar
Riktigt god mat och trevlig personal.
Fantastisk service och god mat.
Mycket bra mat Trevlig personal
Mycket god Lunch buffé
Jätte gott mat och bra service
Väldigt god lunch!
God buffe' till bra pris.
Fantastisk mat och underbar personal
Lunchbuffén är att rekommendera
Fint och god
Alltid trevligt och god mat
God mat till bra pris
Mysig stämning och god mat😊
God mat
Trevlig personal och bra mat.
Mysigt. God lingonpaj.
Rekomenderas.
God mat
Bra mat trevlig personal.
Grymt gott!
Gott och mysigt!
Fantastisk
God mat
Varierad och riklig lunchbuffé med välsmakande mat.
Fläsklägg, lasagne, kålgryta och en handfull andra rätter, alla var goda och välkryddade med örter och kryddor som lyfter smakerna. Gott kaffe ingår i lunchen, med en liten kaka till. Mycket prisvärt och en jättemysig ägare fylld av passion och omsorg.
Mycket trevliga ägare och stort utbud på buffén. Kaffe, te och kakor ingick också :) Vi hade ett väldigt trevligt samtal – till och med på tyska! Rekommenderas varmt :)
Jag svär – man kan inte träffa en trevligare restaurangägare. Mycket god smörgås och fika, och supervänlig personal.
Vi hamnade här av en slump. Ägarna är verkligen väldigt snälla och pratar lite tyska. Buffén var supergod och mycket varierad. Efteråt fick vi en god kaffe med kakor.
Vi hamnade här av en slump. Och det var en stor tur. De båda ägarna är superhärliga. Maten på buffén var supergod, som hemlagad.
Mycket trevlig restaurang med enkla, varierade och välgjorda rätter (buffé). Servicen är välkomnande och allt är riktigt rent. Vi hade en fin stund här med familjen. Ett fint upptäckt för oss som kom från Frankrike. Tack till ägaren och den mycket snälla personalen.
Härlig lunch, stort utbud och mycket god smak. Egentligen synd att de sitter lite gömda vid ett trädgårdscenter, för den här restaurangen förtjänar fler besökare!
Mycket vänliga och hjälpsamma ägare! För varje smak finns något, bra kryddat – helt enkelt väldigt gott. Vatten, citronvatten, te och kaffe ingår i priset. Vi trivdes jättebra, rekommenderar er varmt och kommer tillbaka vid nästa besök!
Vi hittade hit via de goda omdömena på Google och håller med de andra! En riktigt bra plats för att äta gott och avslappnat. Det fanns något för alla och barnen var också nöjda. Tack också för den utmärkta och vänliga servicen och den omtänksamma och välskötta miljön. Vi kommer gärna tillbaka!
Tusen tack för den varierade och generösa maten på lunchbuffén till ett mycket bra pris. Vi trivdes jättebra. Om vi är i närheten igen kommer vi tillbaka.
Mycket god mat från ett fantastiskt kök och mycket varma människor! Tack också för den goda och söta efterrätten att ta med på vår fortsatta vandringsdag på Bohusleden! Hälsningar Christian och Vivien :)
Fantastisk buffé, personal och stämning. God mat. Öppen smörgås som också var jättebra. 5 stjärnor.
Självservice-restaurang. Man kan ta om hur många gånger man vill. Trevlig mat!
Rent och fint, god mat till ett rimligt pris. Trevlig service.
Ganska bra mat till ett okej pris.
Ok
Mycket god carbonara. Bra ställe – jag rekommenderar det.
Toppen service. Trevlig personal.
Supergott och superhärligt!
Så fint ställe och så vackert.
Ok
Mycket god mat, mycket trevlig restaurang.
God mat, mycket att välja på, toppentrevligt bemötande, bra placering av restaurang, mycket bra pris för att vara lunchbuffe, och roligt med så många glutenfria alternativ! Jag kommer absolut att stanna förbi Emanuels Restaurang igen.
Vi kom dit runt halv fem jätte hungriga och blev ledsna när det var stängt och dom höll på att plocka bort maten. Vad vill ni ha sa dom bara. Vi värmer upp det åt er. Wow vilken god mat och service. Gick därifrån riktigt nöjda. Blir fler besök när vi är i Uddevalla. Kan rekommendera varmt.
Helt underbar Restaurang! Klart den bästa Restaurang, Rent och fräscht! Rymligt med plats och väldigt mysigt med ljusinsläpp, lampor och stor TV i bakgrunden! Det luktar så gott så fort man kommer in, Varma rätter, gedigen Salladsbar! Glädjen man får av bemötandet av Ägaren och personalen! När man verkligen lyckas klaffa med allting, Bravo!
Mycket god mat och mycket att välja på för alla smaker. Lugn och trevlig atmosfär, trevlig personal och väldigt fräscht.
Jättegod buffé och väldigt trevlig personal. Vi har varit här flera gånger och alltid varit jättenöjda. 😀😋🥰
Nja, trevlig atmosfär, rent och propert men maten var inget att jubla över. Vi var således där kl 12.30 den 15 juli 2025. Och, som sagt, det vi åt, raggmunk och stekt fläsk, var inte bra. Som erfaren matlagare kan jag bara säga att det är rena helgerånet att steka raggmunk i olja. Det gör man inte. Jag är fullt medveten om att det är få restauranger som väl använder smör att steka i. Men vad gäller raggmunk så måste det nog göras ett undantag. Så min recension blev som den blev. Hoppas den andra maten smakade bättre. Men var tog det vegetariska alternativet vägen? Det fanns inget i någon av kantinerna. Idén med att erbjuda många olika rätter är säkert god men då måste det också vara smakligt i alla varianterna. Så med all respekt vi lär inte komma tillbaka.
Supertrevlig personal och supergod mat fin miljö att sitta och äta i🥰 och mycket mat att välja på och salladsbar🥰
Mycket bra mat. Vi är där varje gång vi är i uddevalla
Fantastisk god buffé med stort utbud av husmanskost. Mycket trevlig personal.
Riktigt bra ställe på alla vis 😀
mycket god mat, rekomenderas till alla som är på genomresa genom Uddevalla eller till de fast bosatta.. priset är väldigt överkomligt.. trevlig personal... max betyg från mig
Riktigt roligt att gå in och äta lunch mycket att välja på buffén, tog fiskgratäng mycket bra orkade inte prova 5 rätter till som såg goda ut
Mycket trevlig restaurang, rent å snyggt. God vällagad mat och trevlig personal. Hit kommer man gärna fler gånger
God vällagad husmanskost med mycket att välja på.. Hit åker jag ofta på lunchen.
Riktigt jäkla bra lunch! Mycket god mat i buffe att välja på! Vet ju vart jag skall käka nästa gång man passerar å det kurrar i kistan
Detta stället är oslagbart! Sjukt gott och så mkt att välja på med! Längtar tills jag är i Uddevalla nästa gång igen! :)
Fem stjärnor för fantastisk service efter stängningsdags - den servicen du gav när vi kom in efter de normala öppettiderna var toppen. Tack för festisen till vår lill-kille!
Det behöver inte vara svårare än så här. Mysig och glad personal och väldigt rent och fräscht. God lunchbuffé med mycket att välja på. Perfekt för allt från hungriga tonårigar till den som bara vill ta en fika.
Hyfsad och prisvärd buffé, gott om glutenfria alternativ. Öppen och trevlig personal. Har besökt restaurangen vid flera tillfällen.
Trevlig tillmötesgående personal. Mycket fräscht, många olika rätter som smakade ljuvligt. Väl kryddad mat. Värt ett besök. Kommer garanterat åka dit när jag har vägarna förbi
Hemlagat och Jättegod buffe med olika rätter. Mkt bra smaker på dom olika rätterna. Priset på 120:- för så god mat är verkligen värt priset. Rekommenderar deras verkligen!!!! Full pott 👍
Härlig buffe med många rätter att välja på. Uppskattade maten. Goda och smakrika rätter. Jag hade fått rekommendationer fått vänner och kan är mer än nöjd.
Otrolig god buffé för att vara husmanskost. Supertrevlig personal dessutom som gör besöket extra trevligt. Bra utbud på fika och kaffe ingår med buffén. Kommer tillbaks fler gånger!
Helt fantastiskt god och vällagad mat för ett superbra pris! Åk hit! Jättetrevlig personal!
Fantastisk lunch, mycket att välja på i buffen, trevlig personal och bra priser, helt galet att man inte varit där innan, rekomenderar skarpt detta ställe
Fantastisk mat och service. Fräscha lokaler. Trevlig personal. Och buffen är jättegod. Bra husmanskost. Rekommenderar verkligen detta ställe . Äter ofta ute på restaurang.
Riktigt trevligt lunchställe med god mat och super trevlig personal som man blir glad av. Rekommenderar.
Gott om parkeringsplatser, trevlig personal och lokal. Utsökt mat och du blir alltid mätt och väl bemött och omhändertagen. Jag rekommenderar verkligen ett besök hos Emanuels Restaurang.
Rent och fint i en lugn restaurang med mycket god mat. Åter kommer nästa gång jag kommer till Uddevalla.
Mycket att välja på men inget var speciellt gott.
Har inte besökt restaurangen ännu, men planerar och vill bara TACKA för utmärkt tillgänglighets redovisning på denna sida, då vågar man komma med rullstol och barn!!
Ingen varmrätt i buffén som var vegetarisk. Trevlig personal och rent och fint i matsalen. Ligger inne i en annan lokal.
Jätte trevliga ägare , flera rätter att välja på och mycket god mat 🤗
Jämn kvalitet och smaksatt mat. Många rätter att välja på. Så ingen går ut hungrig därifrån.
Mycket god mat, trevlig personal. Miljön så där men väl godkänt i totalen.
Riktigt god husmanskost. Provade köttbullarna och fiskgratängen. Välkryddat och mycket goda smaker!
Maten var god men den var inte tillräckligt varm, bara ljummen... tycker jag...
Vilken positiv överraskning! Var där för första gången. Jättegod fiskpudding och riklig salladsbuffe'! Helt ok för en vardagslunch!!!
Alltid god mat. Mycket att välja på. Trevlig personal
Trevligt att kunna provsmaka och välja det man gillar 😊
Jag har ätit här några ggr och det är lika gott varje gång och personalen är alltid lika trevliga
Mycket vällagad och god mat. Även gott kaffe och gärna till det äppelpaj. Dessutomt trevligt bemötande.
Det är lite synd att det är trångt att komma fram med rullstol.
Mitt favorit snabbmatställe. Lätt att parkera, går snabbt att få maten och så gott - sallader, soppor, mackor... Och fantastisk service!
Helt ok mat, de flesta kan nog laga liknande mat hemma. Blev mätt.
God mat och mycket trevlig personal.Väl värt ett besök.
Supergod mat och väldigt trevlig personal, rekommenderas verkligen. 😊
Riktigt trevligt litet fik och matställe intill Blomsterlandet!! Supergoda hembakta bullar o lätta lunchrätter.
Bra urval på Lunch buffé, god mat, trevlig personal och trevliga lokaler
Gott o fräscht, flera rätter att välja emellan.
God hemlagad mat. Många olika rätter att välja mellan.. sallad ..
Passa på, gott folk, och fika eller ät en god lunchbuffé !
Socialt, ambitiöst och trevligt. Borde ha en egen ingång utanför Blomsterlandet.
God buffé många goda rätter att välja på.
Trevlig personal. Och underbar lagad mat.
Otroligt god mat, trevlig personal och snabb service!
Maten var god. Trevlig miljö och tillmötesgående personal.
Fin miljö god mat och trevlig personal 👍🥰
Bra mat! Mycket trevlig personal!
jätte bra service, snälla personal och god mat.
Gott mat, goda bullar, fin inredning och sympatisk service ♥️
Supergod fika, jättemysigt och även hundvänligt!
Liten restaurang med ca 6-7 bord Har fika,sallader och mackor.
Jätte fina smörgåsar
Riktigt god mat och trevlig personal.
Fantastisk service och god mat.
Mycket bra mat Trevlig personal
Mycket god Lunch buffé
Jätte gott mat och bra service
Väldigt god lunch!
God buffe' till bra pris.
Fantastisk mat och underbar personal
Lunchbuffén är att rekommendera
Fint och god
Alltid trevligt och god mat
God mat till bra pris
Mysig stämning och god mat😊
God mat
Trevlig personal och bra mat.
Mysigt. God lingonpaj.
Rekomenderas.
God mat
Bra mat trevlig personal.
Grymt gott!
Gott och mysigt!
Fantastisk
God mat
Varierad och riklig lunchbuffé med välsmakande mat.
Fläsklägg, lasagne, kålgryta och en handfull andra rätter, alla var goda och välkryddade med örter och kryddor som lyfter smakerna. Gott kaffe ingår i lunchen, med en liten kaka till. Mycket prisvärt och en jättemysig ägare fylld av passion och omsorg.
Mycket trevliga ägare och stort utbud på buffén. Kaffe, te och kakor ingick också :) Vi hade ett väldigt trevligt samtal – till och med på tyska! Rekommenderas varmt :)
Jag svär – man kan inte träffa en trevligare restaurangägare. Mycket god smörgås och fika, och supervänlig personal.
Vi hamnade här av en slump. Ägarna är verkligen väldigt snälla och pratar lite tyska. Buffén var supergod och mycket varierad. Efteråt fick vi en god kaffe med kakor.
Vi hamnade här av en slump. Och det var en stor tur. De båda ägarna är superhärliga. Maten på buffén var supergod, som hemlagad.
Mycket trevlig restaurang med enkla, varierade och välgjorda rätter (buffé). Servicen är välkomnande och allt är riktigt rent. Vi hade en fin stund här med familjen. Ett fint upptäckt för oss som kom från Frankrike. Tack till ägaren och den mycket snälla personalen.
Härlig lunch, stort utbud och mycket god smak. Egentligen synd att de sitter lite gömda vid ett trädgårdscenter, för den här restaurangen förtjänar fler besökare!
Mycket vänliga och hjälpsamma ägare! För varje smak finns något, bra kryddat – helt enkelt väldigt gott. Vatten, citronvatten, te och kaffe ingår i priset. Vi trivdes jättebra, rekommenderar er varmt och kommer tillbaka vid nästa besök!
Vi hittade hit via de goda omdömena på Google och håller med de andra! En riktigt bra plats för att äta gott och avslappnat. Det fanns något för alla och barnen var också nöjda. Tack också för den utmärkta och vänliga servicen och den omtänksamma och välskötta miljön. Vi kommer gärna tillbaka!
Tusen tack för den varierade och generösa maten på lunchbuffén till ett mycket bra pris. Vi trivdes jättebra. Om vi är i närheten igen kommer vi tillbaka.
Mycket god mat från ett fantastiskt kök och mycket varma människor! Tack också för den goda och söta efterrätten att ta med på vår fortsatta vandringsdag på Bohusleden! Hälsningar Christian och Vivien :)
Fantastisk buffé, personal och stämning. God mat. Öppen smörgås som också var jättebra. 5 stjärnor.
Självservice-restaurang. Man kan ta om hur många gånger man vill. Trevlig mat!
Rent och fint, god mat till ett rimligt pris. Trevlig service.
Ganska bra mat till ett okej pris.
Ok
Mycket god carbonara. Bra ställe – jag rekommenderar det.
Toppen service. Trevlig personal.
Supergott och superhärligt!
Så fint ställe och så vackert.
Ok
Mycket god mat, mycket trevlig restaurang.
God mat, mycket att välja på, toppentrevligt bemötande, bra placering av restaurang, mycket bra pris för att vara lunchbuffe, och roligt med så många glutenfria alternativ! Jag kommer absolut att stanna förbi Emanuels Restaurang igen.
Vi kom dit runt halv fem jätte hungriga och blev ledsna när det var stängt och dom höll på att plocka bort maten. Vad vill ni ha sa dom bara. Vi värmer upp det åt er. Wow vilken god mat och service. Gick därifrån riktigt nöjda. Blir fler besök när vi är i Uddevalla. Kan rekommendera varmt.
Helt underbar Restaurang! Klart den bästa Restaurang, Rent och fräscht! Rymligt med plats och väldigt mysigt med ljusinsläpp, lampor och stor TV i bakgrunden! Det luktar så gott så fort man kommer in, Varma rätter, gedigen Salladsbar! Glädjen man får av bemötandet av Ägaren och personalen! När man verkligen lyckas klaffa med allting, Bravo!
Mycket god mat och mycket att välja på för alla smaker. Lugn och trevlig atmosfär, trevlig personal och väldigt fräscht.
Jättegod buffé och väldigt trevlig personal. Vi har varit här flera gånger och alltid varit jättenöjda. 😀😋🥰
Nja, trevlig atmosfär, rent och propert men maten var inget att jubla över. Vi var således där kl 12.30 den 15 juli 2025. Och, som sagt, det vi åt, raggmunk och stekt fläsk, var inte bra. Som erfaren matlagare kan jag bara säga att det är rena helgerånet att steka raggmunk i olja. Det gör man inte. Jag är fullt medveten om att det är få restauranger som väl använder smör att steka i. Men vad gäller raggmunk så måste det nog göras ett undantag. Så min recension blev som den blev. Hoppas den andra maten smakade bättre. Men var tog det vegetariska alternativet vägen? Det fanns inget i någon av kantinerna. Idén med att erbjuda många olika rätter är säkert god men då måste det också vara smakligt i alla varianterna. Så med all respekt vi lär inte komma tillbaka.
Supertrevlig personal och supergod mat fin miljö att sitta och äta i🥰 och mycket mat att välja på och salladsbar🥰
Mycket bra mat. Vi är där varje gång vi är i uddevalla
Fantastisk god buffé med stort utbud av husmanskost. Mycket trevlig personal.
Riktigt bra ställe på alla vis 😀
mycket god mat, rekomenderas till alla som är på genomresa genom Uddevalla eller till de fast bosatta.. priset är väldigt överkomligt.. trevlig personal... max betyg från mig
Riktigt roligt att gå in och äta lunch mycket att välja på buffén, tog fiskgratäng mycket bra orkade inte prova 5 rätter till som såg goda ut
Mycket trevlig restaurang, rent å snyggt. God vällagad mat och trevlig personal. Hit kommer man gärna fler gånger
God vällagad husmanskost med mycket att välja på.. Hit åker jag ofta på lunchen.
Riktigt jäkla bra lunch! Mycket god mat i buffe att välja på! Vet ju vart jag skall käka nästa gång man passerar å det kurrar i kistan
Detta stället är oslagbart! Sjukt gott och så mkt att välja på med! Längtar tills jag är i Uddevalla nästa gång igen! :)
Fem stjärnor för fantastisk service efter stängningsdags - den servicen du gav när vi kom in efter de normala öppettiderna var toppen. Tack för festisen till vår lill-kille!
Det behöver inte vara svårare än så här. Mysig och glad personal och väldigt rent och fräscht. God lunchbuffé med mycket att välja på. Perfekt för allt från hungriga tonårigar till den som bara vill ta en fika.
Hyfsad och prisvärd buffé, gott om glutenfria alternativ. Öppen och trevlig personal. Har besökt restaurangen vid flera tillfällen.
Trevlig tillmötesgående personal. Mycket fräscht, många olika rätter som smakade ljuvligt. Väl kryddad mat. Värt ett besök. Kommer garanterat åka dit när jag har vägarna förbi
Hemlagat och Jättegod buffe med olika rätter. Mkt bra smaker på dom olika rätterna. Priset på 120:- för så god mat är verkligen värt priset. Rekommenderar deras verkligen!!!! Full pott 👍
Härlig buffe med många rätter att välja på. Uppskattade maten. Goda och smakrika rätter. Jag hade fått rekommendationer fått vänner och kan är mer än nöjd.
Otrolig god buffé för att vara husmanskost. Supertrevlig personal dessutom som gör besöket extra trevligt. Bra utbud på fika och kaffe ingår med buffén. Kommer tillbaks fler gånger!
Helt fantastiskt god och vällagad mat för ett superbra pris! Åk hit! Jättetrevlig personal!
Fantastisk lunch, mycket att välja på i buffen, trevlig personal och bra priser, helt galet att man inte varit där innan, rekomenderar skarpt detta ställe
Fantastisk mat och service. Fräscha lokaler. Trevlig personal. Och buffen är jättegod. Bra husmanskost. Rekommenderar verkligen detta ställe . Äter ofta ute på restaurang.
Riktigt trevligt lunchställe med god mat och super trevlig personal som man blir glad av. Rekommenderar.
Gott om parkeringsplatser, trevlig personal och lokal. Utsökt mat och du blir alltid mätt och väl bemött och omhändertagen. Jag rekommenderar verkligen ett besök hos Emanuels Restaurang.
Rent och fint i en lugn restaurang med mycket god mat. Åter kommer nästa gång jag kommer till Uddevalla.
Mycket att välja på men inget var speciellt gott.
Har inte besökt restaurangen ännu, men planerar och vill bara TACKA för utmärkt tillgänglighets redovisning på denna sida, då vågar man komma med rullstol och barn!!
Ingen varmrätt i buffén som var vegetarisk. Trevlig personal och rent och fint i matsalen. Ligger inne i en annan lokal.
Jätte trevliga ägare , flera rätter att välja på och mycket god mat 🤗
Jämn kvalitet och smaksatt mat. Många rätter att välja på. Så ingen går ut hungrig därifrån.
Mycket god mat, trevlig personal. Miljön så där men väl godkänt i totalen.
Riktigt god husmanskost. Provade köttbullarna och fiskgratängen. Välkryddat och mycket goda smaker!
Maten var god men den var inte tillräckligt varm, bara ljummen... tycker jag...
Vilken positiv överraskning! Var där för första gången. Jättegod fiskpudding och riklig salladsbuffe'! Helt ok för en vardagslunch!!!
Alltid god mat. Mycket att välja på. Trevlig personal
Trevligt att kunna provsmaka och välja det man gillar 😊
Jag har ätit här några ggr och det är lika gott varje gång och personalen är alltid lika trevliga
Mycket vällagad och god mat. Även gott kaffe och gärna till det äppelpaj. Dessutomt trevligt bemötande.
Det är lite synd att det är trångt att komma fram med rullstol.
Mitt favorit snabbmatställe. Lätt att parkera, går snabbt att få maten och så gott - sallader, soppor, mackor... Och fantastisk service!
Helt ok mat, de flesta kan nog laga liknande mat hemma. Blev mätt.
God mat och mycket trevlig personal.Väl värt ett besök.
Supergod mat och väldigt trevlig personal, rekommenderas verkligen. 😊
Riktigt trevligt litet fik och matställe intill Blomsterlandet!! Supergoda hembakta bullar o lätta lunchrätter.
Bra urval på Lunch buffé, god mat, trevlig personal och trevliga lokaler
Gott o fräscht, flera rätter att välja emellan.
God hemlagad mat. Många olika rätter att välja mellan.. sallad ..
Passa på, gott folk, och fika eller ät en god lunchbuffé !
Socialt, ambitiöst och trevligt. Borde ha en egen ingång utanför Blomsterlandet.
God buffé många goda rätter att välja på.
Trevlig personal. Och underbar lagad mat.
Otroligt god mat, trevlig personal och snabb service!
Maten var god. Trevlig miljö och tillmötesgående personal.
Fin miljö god mat och trevlig personal 👍🥰
Bra mat! Mycket trevlig personal!
jätte bra service, snälla personal och god mat.
Gott mat, goda bullar, fin inredning och sympatisk service ♥️
Supergod fika, jättemysigt och även hundvänligt!
Liten restaurang med ca 6-7 bord Har fika,sallader och mackor.
Jätte fina smörgåsar
Riktigt god mat och trevlig personal.
Fantastisk service och god mat.
Mycket bra mat Trevlig personal
Mycket god Lunch buffé
Jätte gott mat och bra service
Väldigt god lunch!
God buffe' till bra pris.
Fantastisk mat och underbar personal
Lunchbuffén är att rekommendera
Fint och god
Alltid trevligt och god mat
God mat till bra pris
Mysig stämning och god mat😊
God mat
Trevlig personal och bra mat.
Mysigt. God lingonpaj.
Rekomenderas.
God mat
Bra mat trevlig personal.
Grymt gott!
Gott och mysigt!
Fantastisk
God mat
Varierad och riklig lunchbuffé med välsmakande mat.
Fläsklägg, lasagne, kålgryta och en handfull andra rätter, alla var goda och välkryddade med örter och kryddor som lyfter smakerna. Gott kaffe ingår i lunchen, med en liten kaka till. Mycket prisvärt och en jättemysig ägare fylld av passion och omsorg.
Mycket trevliga ägare och stort utbud på buffén. Kaffe, te och kakor ingick också :) Vi hade ett väldigt trevligt samtal – till och med på tyska! Rekommenderas varmt :)
Jag svär – man kan inte träffa en trevligare restaurangägare. Mycket god smörgås och fika, och supervänlig personal.
Vi hamnade här av en slump. Ägarna är verkligen väldigt snälla och pratar lite tyska. Buffén var supergod och mycket varierad. Efteråt fick vi en god kaffe med kakor.
Vi hamnade här av en slump. Och det var en stor tur. De båda ägarna är superhärliga. Maten på buffén var supergod, som hemlagad.
Mycket trevlig restaurang med enkla, varierade och välgjorda rätter (buffé). Servicen är välkomnande och allt är riktigt rent. Vi hade en fin stund här med familjen. Ett fint upptäckt för oss som kom från Frankrike. Tack till ägaren och den mycket snälla personalen.
Härlig lunch, stort utbud och mycket god smak. Egentligen synd att de sitter lite gömda vid ett trädgårdscenter, för den här restaurangen förtjänar fler besökare!
Mycket vänliga och hjälpsamma ägare! För varje smak finns något, bra kryddat – helt enkelt väldigt gott. Vatten, citronvatten, te och kaffe ingår i priset. Vi trivdes jättebra, rekommenderar er varmt och kommer tillbaka vid nästa besök!
Vi hittade hit via de goda omdömena på Google och håller med de andra! En riktigt bra plats för att äta gott och avslappnat. Det fanns något för alla och barnen var också nöjda. Tack också för den utmärkta och vänliga servicen och den omtänksamma och välskötta miljön. Vi kommer gärna tillbaka!
Tusen tack för den varierade och generösa maten på lunchbuffén till ett mycket bra pris. Vi trivdes jättebra. Om vi är i närheten igen kommer vi tillbaka.
Mycket god mat från ett fantastiskt kök och mycket varma människor! Tack också för den goda och söta efterrätten att ta med på vår fortsatta vandringsdag på Bohusleden! Hälsningar Christian och Vivien :)
Fantastisk buffé, personal och stämning. God mat. Öppen smörgås som också var jättebra. 5 stjärnor.
Självservice-restaurang. Man kan ta om hur många gånger man vill. Trevlig mat!
Rent och fint, god mat till ett rimligt pris. Trevlig service.
Ganska bra mat till ett okej pris.
Ok
Mycket god carbonara. Bra ställe – jag rekommenderar det.
Toppen service. Trevlig personal.
Supergott och superhärligt!
Så fint ställe och så vackert.
Ok
Mycket god mat, mycket trevlig restaurang.